برنامه ریزی درسی چیست؟(1)
برنامه ریزی درسی را می توان براساس تعاریف زیر نیز در نظر گرفت:
1- یک برنامه ی کلی و عام در ارتباط با محتوای آموزش که توسط مدارس به یادگیرندگان عرضه می شود تا با دست یابی به آن قادر گردند شایستگی های لازم را برای ورود به زمینه ها و رشته های خاص کسب کنند.(گود 1959)
2- آنچه محتوای یک آموزش ویژه است برنامه ی درسی را شکل می دهد.(مایرز و مایرز 1990)
3- برنامه ی درسی مجموعه ای از تصمیم های معطوف به هدف می باشد که دست یابی یادگیرندگان به آنها مورد نظر است.(لیسوود 1991)
4- برنامه ی درسی یک دسته از مقاصد درباره ی فرصت های همکاری و استفاده از افراد تحت آموزش با افراد دیگر در محدوده ی زمانی و مکانی مشخص است.(میل و لوئی 1993)
5- برنامه ی درسی مجموعه ی تجربیاتی است که تحت راهنمایی مدارس به دانش آموزان ارائه می شود.(دال 1964)
6- برنامه ی درسی تجربیات یادگیری هدایت شده ای است که تحت نظارت مدرسه تدوین می گردد و هدف نهایی آن رشد و پویایی یادگیرنده در حیطه های شخصی و اجتماعی می باشد.(تانر و تانر 1975)
7- برنامه ی درسی مجموعه ای وسیع از روش های تفکر درباره ی تجربیات انسانهاست که در آن تفکر بیش از نتایج یادگیری واقعیت ها اهمیت دارد.(کنلی و لنتز 1991)
این وبلاگ به دلیل علاقه شخصی و حرفه ای نویسنده به مسائل مرتبط با آموزش ریاضی راه اندازی شده و مکانی برای گفتگو درباره هر آنچه که مربوط به ارتقا سطح آموزش ریاضی (و نه ریاضی) است، می باشد. از نظرات و اندیشه های علاقه مندان و دوستداران این مقوله استقبال می شود.